30 September 2011

LAWATAN MUHIBBAH JKKK JALAN TEKUKUR KE KAMPUNG BUKIT WAN

KAMPUNG BUKIT WAN - 30hb September 2011- Dalam usaha mempelajari bagaimana cara untuk menjaga dan menghiasi kampung serta memupuk semangat saling berkerjasama diantara penduduk, Jawatankuasa Kemajuan Dan Keselamatan Kampung (JKKK) Jalan Terkukur Kuala Terengganu berserta 35 orang para penduduk telah mengadakan satu lawatan bermaklumat ke Kampung Bukit Wan hari ini. Rombongan ini telah tiba tepat jam 3.30 petang ini telah diketuai oleh Pengerusi JKKK dan juga Ketua Pemuda Umno Bahagian Kuala Terengganu Encik Badrul Hisham Kamarulzaman. Pada lawatan ini JKKK Jalan Terkukur telah diberikan pelbagai taklimat tentang cara bagaimana hendak menimbulkan rasa maufakat dikalangan para penduduk. Tayangan video mengenai sejarah kampung,sikap kerjasama para penduduk dan kemenangan Pertandingan Keceriaan dan Kebersihan Kampung turut dipertontonkan.Rombongan turut dibawa melihat sekitar kampung dan juga pelbagai usaha yang dilakukan oleh penduduk kampung untuk menambah peningkatan ekonomi mereka. Kedai Roti,Taman Herba, cara-cara membuat ragi dan ternakan ayam serama turut diperlihatkan kepada anggota rombongan JKKK Jalan Terkukur. Lawatan ini telah berakhir pada jam 6.00 petang.

Selamat Datang Rombongan JKKK Jalan Tekukur ke Kampung Bukit Wan

Ketibaan rombongan disambut oleh Pengerusi JKKK dan semua AJK JKKK Bukit Wan.

Majlis ini turut dihadiri oleh Pengerusi JKKK Gong Lingai dan Pengerusi JKKK Bukit Nenasi serta Penghulu Mukim Batu Rakit

Ahli rombongan sedang menonton tayangan video..
"Kampung Bukit Wan Hari Ini"
Pengerusi JKKK Bukit Wan...Tn Hj Chek Harun Ismail sedang
menyampaikan ucapan kepada semua yang hadir.
Pengusaha ragi...Ustaz Hj Ngah sedang menerangkan cara dan teknik
membuat ragi kepada peserta rombongan
Peserta rombongan sedang merasai sendiri keenakan tapai dibuat
dari ragi yang diusahakan.
Minum petang di Taman Herba
Pengerusi JKKK Bukit Wan sedang menerima cenderahati
kenang kenangan dari Pengerusi JKKK Jalan Tekukur
Lawatan ke kilang roti..."Rajin Sokmo Enterprise"

Peserta rombongan JKKK Jalan Terkukur Kuala Terengganu merakam kenangan bersama JKKK Kampung Bukit Wan, Penghulu Kanan, Penghulu Mukim Batu Rakit/Bukit Chempaka,Penghulu Bandar dan wakil Balai Polis Batu Rakit diakhir sesi lawatan di hadapan Bangunan KRT Bukit Wan.

Tiada ulasan: