19 Februari 2010

PROGRAM BINA INSAN GURU DI KAMPUNG BUKIT WAN

Kampung Bukit Wan sememangnya telah terkenal dan terus dikunjungi oleh berbagai agensi kerajaan dan pelajar pelajar dari IPTA untuk menjalankan aktiviti aktivitinya. Kini yang terbaru adalah "Program Bina Insan Guru" dari pelajar pelajar Institut Pendidikan Guru Kampus Dato' Razali Ismail. Program ini telah diadakan pada 19 Februari 2010 (Jumaat) dimana rombongan ini telah tiba di Kampung Bukit Wan seawal jam 8.00 pagi. Ia telah disambut oleh Pengerusi JKKK Kampung Bukit Wan (En Harun Ismail) dan barisan kepimpinan kampung yang lain. Rombangan ini terdiri dari 38 orang pelajar (bakal guru) dan 2 orang pegawai pengiring. Antara aktiviti yang dijalankan ialah bergotong royong membersih kawasan kampung sambil bermesra dengan penduduk kampung. Semasa gotong royong dijalankan, pelajar pelajar ini telah dipecahkan kepada 4 kumpulan mengikut kawasan zon dikampung ini. Kehadiran kumpulan pelajar ini cukup mengembirakan penduduk kampung dan mereka sama sama bergotong royong membersih kawasan sekitar kampung. Di akhir program ini pihak JKKK telah mengadakan satu majlis penutup secara ringkas untuk program ini dan menyediakan "makan tengahari" kepada semua peserta yang mengikuti program ini. Pengerusi JKKK (En Harun) telah membuat satu ucapan ringkas pada majlis penutup ini dan dalam pada itu pihak Institut Pendidikan Guru telah menyampaikan cenderamata kepada pihak JKKK.
TERIMA KASIH KEPADA PELAJAR PELAJAR PISMP MATEMATIK 1 & 2 SEMESTER 3 INSTITUT PENDIDIKAN GURU KAMPUS DATO' RAZALI ISMAIL DIATAS SUMBANGAN ANDA KEPADA PENDUDUK KAMPUNG BUKIT WAN.
Poster "Program Bina Insan Guru" Nama nama peserta program ini... Gotong royong bermula.... Ringan tulang...apa yang penting....kerjasama. Dari kumpulan zon A... rajin rajin belaka. Nyata bersemangat dan berdisplin. Happy + enjoy = suka hati. Peserta "tuan rumah" juga rancak membersih kawasan.Uduk relix (mungkin tip 5 ) dan bincang bincang tu. Bergambar bersama penulis blog Kampung
Bukit Wan (hulkali - baju merah putih). Akulah tu..
Menanti majlis penutup bermula...
Lauk pauk makan tengahari telah tersedia...tunggu
perasmian berakhir.
Ucapan dari wakil pelajar...Dr Hamdan bin Aziz.
(Tutor PISMP Matematik 1)
Cenderahati dari wakil pelajar (Mohamad Basri)
kepada Pengerusi JKKK Bukit Wan sambil
diperhatikan oleh Dr Hamdan Aziz.
Beratur dan berdisplin...anda dikagumi. Sesi perbincangan yang tidak rasmi sambil
makan tengahari.
Makan nasi lauk ala kampung...memang sedap. Selamat makan cikgu...tambahlah lagi cikgu.
Sukarela...siap basuh pinggan lagi. Bagus bagus...

Peserta Program Bina Insan Guru bergambar kenang kenangan bersama pihak Jkkk Kampung Bukit Wan sebelum pulang.

SILA DATANG LAGI KE KAMPUNG KAMI.

Tiada ulasan: