01 Januari 2010

PROGRAM MALAM NUR 1431 HIJRAH.

Program Malam Nur semperna tahun baru hijrah 1431 telah diadakan di Padang Bola Kg Gong Lingai Batu Rakit. Program ini dianjurkan oleh Ustaz YB Haji Khazan bin Che Mat selaku Exco Agama dan Penerangan Negeri Terengganu yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Batu Rakit. Program ini telah mendapat sambutan yang sangat menggalakan dan dijangkakan lebih 1500 orang telah menghadirinya. Kumpulan nasyid Hijjaz telah dijemput menghiasi program ini yang dipengerusikan oleh Pok De (Raja Lawak) serta artis undangan dari Kumpulan nasyid Soutul Mizan (pelajar Sek Men Tengku Mizan). Dalam majlis ini juga telah diadakan Anugerah Tokoh Maahal Hijrah 1431 bagi DUN Batu Rakit. Yang pasti program yang seperti ini amat sesuai untuk terus diadakan dan dicadangkan agar ia dijadikan acara tahunan bagi DUN Batu Rakit.
Poster promosi Program Malam Nur
1431 Hijrah.

Antara sebahagian dari yang hadir. YB Khazan bersama barisan kepimpinan kampung (Pengerusi JKKK Bukit Wan dan Pengerusi JKKK Gong Lingai) serta Pegawai Khas YB. Ustaz YB Khazan menyampaikan ucapan dan merasmikan program.

Turut hadir Ketua Pemuda Umno Batu Rakit...
saudara Azhar.
Kumpulan nasyid Soutul Mizan...turut menghiasi
program dengan persembahan yang mantap.
Kumpulan Hijjaz ...diundang khas untuk program ini. Ustaz Pok...Tokoh Maahal Hijrah Dun Batu Rakit 1431 hijrah sedang menerima anugerah dari Ustaz YB Khazan.
Diakhir program...semua artis dan barisan kepimpinan
berada dipentas untuk Selawat Ke Atas Nabi.
YB Khazan bersama Kumpulan Hijjaz. Penulis blog (hulkali)...sempat juga bergambar dipentas.

Tiada ulasan: