04 Disember 2010

KEMUDAHAN AWAM

TAMAN BIMBINGAN KANAK KANAK
- Mula dibuka pada tahun 1990 an untuk kemudahan pendidikan awal anak anak kampung. Kini terdapat seramai 23 orang murid dan 2 orang guru.
TAMAN BIMBINGAN KANAK KANAK
Mula dibuka pada tahun 1990 an untuk kemudahan pendidikan awal anak anak kampung. Kini terdapat seramai 23 orang murid dan 2 orang guru.
BANGUNAN KRT
Dibina pada tahun 2007 untuk kemudahan pentadbiran Kawasan Rukun Tetangga (KRT) Kampung Bukit Wan. Kini ia dijadikan pusat pentadbiran kampung dan juga dewan orang ramai untuk majlis majlis utama kampung. SEKOLAH KEBANGSAAN BUKIT WAN
Telah ditubuhkan pada tahun 1948 dengan pelajar seramai 30 orang. Pada masa kini ada seramai 290 dan seramai 26 orang guru.
PADANG BOLA
Telah dibina pada awal tahun 2010 hasil usaha gotong royong penduduk kampung. Ia kemungkinan dapat digunakan pada pertengahan tahun 2011. TAMAN REKREASI - Dibina pada Oktober 2010 untuk kemudahan penduduk kampung berekreasi. Disamping itu terdapat banyak tanaman herba dan pokok ubat ubatan tradisional untuk tatapan generasi baru.
BEKALAN AIR BERSIH
BEKALAN ELEKTRIK
Kini kesemua rumah di Kampung Bukit Wan telah dibekalkan dengan bekalan elektrik 24 jam. Keadaan ini telah jauh berbeza dari 20 tahun yang lalu.
KEMUDAHAN PERNIAGAAN

Tiada ulasan: